Vil du vide, hvordan du kan nyde Opera? Sådan er det!

Trods det faktum, at musikalsk forestilling ved optagede normer er en usædvanlig ungdommelig håndværkstype (i stedet for at sige teater eller maleri), er den måling af drivel, der er blevet udtalt, komponeret og distribueret om det i løbet af de seneste hundrede år virkelig Modsætter sig kreativ evne. Ikke mindre end otte forskellige sammenstød OFFICIELE følelser findes på alle dets vinkler; På et hvilket som helst tidspunkt åbner en specialist sin mund for absolut en bemærkning, ti andre beslaglægger analytikerens hals … Nej. Ikke så meget. Som det er med stort set alt i dag, har musikalsk showdiskurs vist sig at være politisk rigtigt, dvs. uklart og tvivlsomt, af frygt for, at nogen burde misbillige; I en sådan grad, at det tages som sædvanligt, at folk, der spørger lige henvendelser, er nybegyndere, mens de personer, der giver lige, til det punkt svarer svarene er simpletoner. Rette svar er en truet art, der står over for udryddelse.

Musical show som vi sikkert er klar over, det er ikke avanceret videnskab. Der er så minimalt, at man må hidtil vide, at man kan sætte pris på et godt musikalsk show helt, at alt passer ind i tre-timers konfiguration af Ricardo’s “Getting Opera” Course, med tid til at spare (vores live workshops inkluderer forespørgsler og svar sessioner og en femten -minute espresso og cigaret pause). Ingen af ​​os er partner med musikindustrien, eller musikindustrien, i nogen form for kapacitet. Ricardo konklusioner er helt objektive, hans egnethed ægte, hans tilgang legitime og undtagelsesvis overbevisende.

Hvad “Getting Opera” gør, er at kompassere de lag, der er opsamlet i løbet af de seneste hundreder af år: den svampe, der lægges i læsemateriale og hjælpemidler, det vrøvl, der er uddannet i musikskoler og erklæret idiotisk fra platformen; Og efterlader i præcis det, der plejede at bemyndige en standardrepræsentant eller samlebåndsarbejder i et femte ringsæde (i New York, New Orleans, Milan, i Wien, i musikalsk drama) for at byde velkommen hver note og hver skygge af kongruens af De elskede operatiske magnum opusser.

Hele historien om musikalsk show vises som om det var en oplevelseshistorie med undergrupper, interesser, relationer, geværbrande og hårdt forstyrrende lovgivere som en byrde. De tre bemærkelsesværdige musikalske dramaperioder, som inkorporerer de sytten utrolige musikalske shows sammensat af fem forfattere, er udarbejdet i fuld. Kontrasterne mellem stilarterne er helt og holdent (og hilariously) afklaret og har uden problemer fået et håndtag på. De bedste optagelser bruges til at vise hvert punkt, og før du ved det, får du dig til at føle dig komfortabel med et par musikalske showplotter (libretti). Nogle frasering synker ind som ved fortryllelse i en sådan grad, at publikum vil have evnen til at holde sin egen særlige i en diskussion om musikalsk show – med nogen.

Save

Comments are closed.